Fortsätt till huvudinnehåll

Varför stanna?

Hur hon stod ut det vet hon inte, varför hon stannade förstår hon inte. Det är lätt att vara efterklok, att se hur det var när allt är över. 

Han slog inte, så hon ville inte se det som misshandel. Hon kunde övertala sig själv att hon egentligen ville ha sex även fast hon visste att det inte var så. Hon hade bra stunder med honom, få och sällan, men de fanns där. Kanske var det därför hon stannade, för den där mysiga kvällen när han fixade kebabrulle och den där gången han tog med henne ut och köpte en nalle puh matta åt henne. 

Hon ångrar sig idag, men vad hjälper det, när minnen finns kvar.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ibland

Ibland så orkar man bara inte. Hur man än försöker att hålla humöret upp. Långa möten men många människor är jobbigt, när man ska prata så är det värre. Jag gör det, för att jag behöver det, för att jag inte kommer må bättre av att undvika min demoner. Men för många demoner på en dag fungerar inte. Irritation från andra fungerar inte. Det kan jag inte ta. Stress smittar.. Det måste få ta tid. Kan man inte acceptera det, så kommer det inte att fungera alls.

Times

 Jag förstår inte hur vissa dagar kan vara så enkla att ta sig igenom medan andra är såå långa och svåra. Visst kan det bero på vad man gör o hur man sover, men att det kan variera så mycket.  Vissa dagar är förmiddag så enkel och  eftermiddagen så lång, vissa gånger är det tvärtom.  Idag var det en bra förmiddag, så enkel att ta sig igenom, beror nog mycket på att den var förplanerad och jag hade min bästa vän med mig. Men jag hoppas att det fortsätter dagen ut, jag vill så gärna kunna gå hem och baka frallor och lite kakor, men vi får väl se.  Det är jobbigt att inte vara säker på hur nästa timme kommer vara, men man får ta vara på den tid som är bra antar jag, o hoppas o jobba för att all tid ska vara någorlunda bra.

Kimmy Jin in Pitch Perfect

Anyone notice how mean and rasistic she is? "The white girl is back". Sign and stare at her. She and her friends is staring Jesse down until Jesse leaves. Like Beca isn't allowed to have friends over but she has two of hers over. And she is so rude to everyone.  Even Becas dad that is a professor at the collage. She just make me so angry and I so hate that girl. No idea why she's even in the movie, she doesn't fill any function more then being really rude all the time. Xoxo