Fortsätt till huvudinnehåll

Jag vet inte längre..

 Jag har inte varit här och skrivit på jag vet inte hur länge. Jag är inte ens säker på att jag kommer lägga ut det här inlägget, eller ens fortsätta om jag gör det. 

Jag tror ju inte nån är intresserad av att skriva, men jag tänker att jag kanske mår bättre av det. Min terapibok används inte så mycket som den borde, så varför inte skriva här istället. Det kanske fungerar bättre. 


Jag sökte hjälp till slut, för nu två år sen, jag fick träffa en läkare på vårdcentralen, det hjälpte en stund, när vi trodde vi hittat en bra medicin. Men det var inte rätt, jag föll tillbaka och blev sjukskriven igen ett år senare, vi testa ngt nytt som funka i kanske 1 månad innan nästa sjukskrivning. 

Mamma följde nu med och träffa läkaren, han kom in, "vi har inte kunnat hjälpa dig ett skit" var vad han sa, han uttryckte sig verkligen så. Det kändes inte alls bra, inte någonstans, vad som kändes lite bättre var när han ville skicka mig vidare till psykiatrin. Jag tänkte att nu kommer det bli bra, de kommer säkert kunna göra så mycket mer för mig än vad vårdcentralen kan. O ja, det va sant, det kan de, men det tar tid, 6 månader på heltidssjukskrivning, sen deltid sakta sakta ökar vi. 

Men sakta sakta kan tydligen vara för snabbt det oxå, för nu blev det bakslag igen... 

Jag vet att det kommer bli bättre! Nån dag. Men det hjälper ju inte nu, ibland känner jag för att bara ge upp, jag vet inte hur mycket mer jag verkligen orkar. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ibland

Ibland så orkar man bara inte. Hur man än försöker att hålla humöret upp. Långa möten men många människor är jobbigt, när man ska prata så är det värre. Jag gör det, för att jag behöver det, för att jag inte kommer må bättre av att undvika min demoner. Men för många demoner på en dag fungerar inte. Irritation från andra fungerar inte. Det kan jag inte ta. Stress smittar.. Det måste få ta tid. Kan man inte acceptera det, så kommer det inte att fungera alls.

Times

 Jag förstår inte hur vissa dagar kan vara så enkla att ta sig igenom medan andra är såå långa och svåra. Visst kan det bero på vad man gör o hur man sover, men att det kan variera så mycket.  Vissa dagar är förmiddag så enkel och  eftermiddagen så lång, vissa gånger är det tvärtom.  Idag var det en bra förmiddag, så enkel att ta sig igenom, beror nog mycket på att den var förplanerad och jag hade min bästa vän med mig. Men jag hoppas att det fortsätter dagen ut, jag vill så gärna kunna gå hem och baka frallor och lite kakor, men vi får väl se.  Det är jobbigt att inte vara säker på hur nästa timme kommer vara, men man får ta vara på den tid som är bra antar jag, o hoppas o jobba för att all tid ska vara någorlunda bra.

Kimmy Jin in Pitch Perfect

Anyone notice how mean and rasistic she is? "The white girl is back". Sign and stare at her. She and her friends is staring Jesse down until Jesse leaves. Like Beca isn't allowed to have friends over but she has two of hers over. And she is so rude to everyone.  Even Becas dad that is a professor at the collage. She just make me so angry and I so hate that girl. No idea why she's even in the movie, she doesn't fill any function more then being really rude all the time. Xoxo